Grūdinimasis - nemokama investicija į šeimos sveikatą

Teksto dydis:

Grūdinimasis - nemokama investicija į šeimos sveikatą

2013 geg. 21 11:46

Perfrazuojant liaudies išmintį galima teigti, kad žmogus privalo išmokti sveikai gyventi, nes numirti nuo ligos mokėtų kiekvienas. Įsibėgėjantis šiltasis metų sezonas primena, kad pavasaris ir vasara - idealiausias metas pradėti stiprinti organizmą ir taip jį ruošti šaltajam metų laikotarpiui. Na, o smagiausia tai daryti kartu su visa šeima. 

Pasak šeimos gydytojos Natalijos Vaicekauskienės, dirbačios privačioje ligoninėje ir poliklinikoje „Kardiolita“ įsikūrusios Laisvės prospekto šeimos klinikoje, grūdinimasis – tai sveikatingumo priemonių kompleksas, kurį sudaro ne vien tik mankšta ir apsiliejimas vėsiu vandeniu. Organizmą reikia grūdinti vandeniu, oro voniomis, saule, aktyviu judėjimu, vaikščiojimu basomis ir sveika, subalansuota mityba. Svarbu nepamiršti, kad grūdintis reikia nepertraukiamai ir po truputį.

„Idealiausia, kai grūdinimas pradėtas dar negimus kūdikiui – besilaukianti mama laikosi sveikos gyvensenos principų. Grūdintis niekada nevėlu, tačiau apie ketinimus užsiminkite savo gydytojui”, - primena šeimos gydytoja N. Vaicekauskienė. Ji įspėja, kad pradėti grūdintis negalima sergant ar iš karto po ligos. Organizmui reikia leisti atsigauti, nes imuniteto stiprinimo procedūros - tai papildomas krūvis.

Geriasias laikas - šiandien 

Kai organizme nusilpsta apsauginės jėgos, jam gresia dažnos ir besitęsiančios ligos. Tam kad imunitetas būtų visuomet pasiruošęs - jį reikia nuolat, it kokį kareivį, treniruoti, būti pasiruošusiam atlaikyti virusų ir mikrobų atakas. Apie imunitetą ir grūdinimąsi dažniausiai prisimenama tuomet, kai užpuola ligos. Gydytoja taip pat pastebi, kad tėvai vaikų imuniteto stiprinimu labiausiai domisi žiemą – kai pradeda pulti virusai ir bakterijos. Tačiau rūpintis jo „parengtimi” reikia tuomet, kai peršalimo ligų tikimybė mažiausia, tai yra - šiltuoju metu laiku.

„Kartais tėveliai klaidingai mano, kad skiepai gali apsaugoti nuo visų ligų. Tai nėra visiškai tiesa. Skiepai apsaugo tik nuo dalies susirgimų. O grūdintis privaloma ir skiepytiems, ir neskiepytiems vaikams”, - tvirtina šeimos gydytoja N. Vaicekauskienė. 

Stiprinti sveikatą - nekainuoja

Šeimos gydytoja sako, kad pagrindinės grūdinimosi priemonės yra visada ir visiems nesunkiai prieinamos. Tai oras, vanduo ir saulė.

Grūdinimasis oro voniomis - tinkamiausia imuniteto stiprinimo priemonė ištisus metus. Kasdieniniai pasivaikščiojimai, žaidimai gryname ore, išvykos į gamtą, turistiniai žygiai stiprina, žadina ir grūdina organizmą. Grįžus šiltesniems orams galima miegoti prie atviro lango ar daryti mankštą plonai apsirengus. Ir visa tai galima paversti puikiu šeimos ritualu. Gydytoja pataria pagal galimybę vaikus migdyti lauke, kiekvieną dieną juos vesti pasivaikščioti.

Grūdinimosi vandeniu būdų yra daug: apsitrynimai drėgnu rankšluosčiu, apsipylimai vėsiu vandeniu, kontrastinis dušas, maudymasis, vaikščiojimas basomis per balas, rasą, sniegą, vonios (pasineriant, gulint, sėdint).

„Vanduo gali būti įvairiausios temperatūros, pavyzdžiui, kontrastinis, t.y. šaltas keičiamas karštu. Grūdinimasis vandeniu atliekamas po truputį stiprinant apsaugines organizmo sistemas”, - sako Laisvės prospekto šeimos klinikos šeimos gydytoja. Patartina pradėti nuo kūnui malonios vandens temperatūros (25 ºC – 34 ºC) ir pratintis prie šalto vandens (10 ºC – 15 ºC). Vaikus pirmo mėnesio grūdinimo pabaigoje po maudymo galima apipilti 1–2 ºC, vėliau ir 5–7 ºC laipsnių vėsesniu vandeniu, nei maudėte procedūrų pradžioje. Kuo vyresnis vaikas, tuo didesnis gali būti vandens temperatūrų skirtumas, tvirtina gydytoja N. Vaicekauskienė.

Na, o atėjus vasarai – išnaudokite galimybę mėgautis saulės voniomis. Tiesa, galvą būtina pridengti šviesia kepuraite ar skarele bei vartoti pakankamai skysčių.

„Iš pradžių pasikaitinkite kelias minutes. Kasdien šį laiką ilginkite, tačiau daugiau kaip valandą būti saulėkaitoje nerekomenduojama. Na, o vaikams ir senyviems žmonėms reiktų būti trumpiau”, - pataria šeimos gydytoja.

Čia tik pagrindiniai sveikatos stiprinimo principai – o kur dar pirtys, jūra, bėgiojimas basomis po žolę?! Medikė rekomenduoja nepamiršti ir žuvų taukų, kuriuose tarp kitų gausybės naudingų medžiagų yra ir vitaminas D, yra nepamainomas imuniteto pagalbininkas.

Komentuoti