Kaip nugalėti PMS?

Teksto dydis:

Kaip nugalėti PMS?

2012.10.21 12:00

Gydytojai teigia, kad PMS (priešmenstruacinis sindromas) simptomus jaučia iki 80-95 proc. vaisingo amžiaus moterų. Manoma kad tik 10-25 % moterų dėl to kreipiasi į gydytoją ginekologą. Dauguma mėgina prie jo įprasti ir traktuoja kaip savo gyvenimo dalį. Tai netinkamas požiūris. Problemos nereikia sumenkinti. Būdų, kaip su ja susidoroti, yra tikrai daug. 
 
PMS turintis apie 150 simptomų, ima reikštis likus 2 savaitėms iki menstruacijų. Visus simptomus galima suskirstyti į keletą pagrindinių grupių:
  • nerimas, dirglumas, nemiga;
  • apetito padidėjimas, potraukis saldumynams, galvos skausmas, silpnumas;
  • depresija, užmaršumas, neatidumas;
  • per didelis prakaitavimas, kūno masės padidėjimas, pieno liaukų sustandėjimas.
Tikslios priežastys, kodėl atsiranda PMS – nežinomos, manoma, kad sutrinka moteriškų hormonų – estrogeno ir progesterono pusiausvyra. Taip pat žinoma, kad progesteronas negali sėkmingai jungtis su ląstelių receptoriais, kai kraujuje yra žemas gliukozės lygis. Vadinasi, viena iš galimybių sumažinti PMS poveikį moters organizmui – tai koreguoti savo mitybą.
Svarbi turtinga angliavandenių dieta (valgykite grūdus, sveikų grūdų duoną, ryžius ir kitus javus, džiovintus, šviežius vaisius ir daržoves, bet mažiau naudokite druskos, cukraus, alkoholio ir kofeino) Reguliariai vartojant angliavandenius, progesteronas turi geresnę galimybę jungtis su ląstelių receptoriais. Vieno tyrimo metu, buvo stebimos moterys, kenčiančios nuo PMS, kurios vartojo produktus, turtingus angliavandeniais. Pastebėta, kad PMS sumažėjo 50 proc. klaustųjų, 20 proc. jautė pagerėjimą, 19 proc. visai nejuto sindromo simptomų.
Maisto valgykite po nedaug ir dažnai. Sumažinkite arba visai nevartokite kofeino ir alkoholio.
Vartokite priešuždegiminius vaistus (pavyzdžiui, ibuprofeną). Skausmui palengvinti vartokite vitamino B6, kalcio ir magnio preparatus, specialiai tam sukurtus augalinius preparatus.
 
PMS palengvins:
  • Palaikykite šiltą vandens pūslę pilvo apačioje žemiau bambos. Atsargiai, neužmikite su ja;
  • Pagulėkite šiltoje vonioje ar nueikite į dušą;
  • Gerkite šiltus gėrimus;
  • Pilvo apačioje pasidarykite masažą sukamaisiais rankos pirštų judesiais;
  • Vaikščiokite ar reguliariai mankštinkitės (ypatingai dubenį);
  • Gulėdama pakelkite aukštyn kojas. Jeigu gulite ant šono, sulenkite kojas per kelius;
  • Atsipalaiduokite medituodama ar užsiiminėdama joga;
Nedelsdama kreipkitės į gydytoją, jei:
  • Karščiuojate;
  • Pastebėjote, kad iš makšties išsiskiria daugiau nei įprastai išskyrų arba jaučiate nemalonų jų kvapą;
  • Skausmas sustiprėjo, menstruacijos užtruko ilgiau nei savaitę ir Jūs buvote seksualiai aktyvi;
  •  Skausmas prasidėjo staiga ir stiprus;
  • Pastebėjote, jog menstruacijų metu kraujas su krešuliais;
  • Skausmas atsiranda ne menstruacijų metu (prasideda daugiau nei prieš 5 dienas ir tęsiasi pasibaigus menstruacijoms.

Komentuoti