Mamos mityba susilaukus kūdikio

Teksto dydis:

Mamos mityba susilaukus kūdikio

2012 saus. 30 15:23

Jei maitini neseniai gimusį savo kūdikį, nieko keisto, kad pati pamiršti pavalgyti arba esi pernelyg pavargusi, kad gamintum valgį sau, rašo interneto portalas tėvams „What To Expect“.
Turi naują darbą, kuris nors ir mielas, bet vargina ir tęsiasi 24 valandas per parą ( kūdikį reikia pamaitinti, pakeisti vystyklus ir rūbelius, supti, žaisti, raminti kai verkia, migdyti, t.t.). Pati vargiai turi laiko persirengti, išsimaudyti ar galvoti apie kažką, kas nėra susiję su tavo mažyliu. Pamiršdama daugelį šių dalykų bent jau nepamiršk svarbiausio, to kuris palaiko tavo energiją dienos metu – pavalgyti. Tai svarbu vien jau todėl, kad maitini krūtimi, juk su tavo pienu vaikas gauna ir jam reikalingų maistinių medžiagų. Tad kokiomis mitybos taisyklėmis vadovautis susilaukus kūdikio?


Užkandžiauk drauge su kūdikiu
Tavo mažylis valgo kas dvi ar keturias valandas – taip daryti turėtum ir tu. Užkandžiauk vaisiais, jogurtu, neriebiu sūriu, bandelėmis su grūdais, riešutais su razinomis. Tokie užkandžiai yra sveiki ir jais mėgaudamasi tikrai nepritrūksi reikalingų maisto medžiagų. Be to šių užkandžių patogu įsimesti į kūdikio krepšį einant pasivaikščioti su mažyliu.


Tiesiog sakyk taip!
Neturi laiko gaminti? Jei mama, vyras arba anyta, o gal draugė pasisiūlo padaryti tai už tave, nesistenk vaidinti supermotinos ir nesidrovėdama atsakyk “taip”.


Atrask šaldytuvo privalumus
Iki gimdymo labai mėgai gaminti ir valgydavai tik šviežią maistą? Nesikrimsk, jei gaminti ne tik sau, bet ir vyrui ar svečiams nebeturi laiko. Išeitis yra: vienu metu gamink daug, o likusį maistą laikyk šaldytuve. Jei gamini sriubą, gamink ne vienai, o kelioms ar net keletui dienų. Gal ir nebus taip skanu, kaip valgyti šviežią maistą, bet bent jau neteks vaikščioti maršus grojančiu pilvu tiek tau, tiek vyrui, o kūdikis netaps vieninteliu asmeniu aplink kurį sukiesi virtuvėje. Turėk šaldytuve užšaldytų vaisių ir daržovių, iš kurių galėsi greitai pasigaminti skanų ir maistingą kokteilį.


Paskambink ir užsisakyk
Maistas užsakytas iš kavinės gal ir nėra sveikiausias variantas, bet ir ten galima rasti alternatyvų. Neturi laiko pietų ar vakarienės ruošimui? Skambtelk į sveikesnę mitybą propaguojančią kavinę ar restoraną ir užsisakyk patiekalų. Salotos, vaisių ir daržovių kokteiliai, sriubos, sušiai, košės yra tai, ką tu gali valgyti norėdama atstatyti po gimdymo išsekusį organizmą.


Planuok į priekį
Jei priešpiečiams verdi kiaušinį, išvirk šešis ir jie jau bus paruošti rytojui. Jei šiandien trokšti lašišos salotų, pasigamink didesnį dubenį ir turėsi kuo paskanauti rytojaus dieną. Kaip supratai, patariama planuoti, gaminti ir pirkti didesniais kiekiais. Užsukusi į parduotuvę nusipirk produktų visai savaitei, sutaupysi marias laiko ir spėsi susitvarkyti su svarbiausiais dienos darbais o taip pat ir pavalgyti.


Nepamiršk gerti skysčių
Su savimi nešiokis vandens buteliuką, todėl nesvarbu, kur su savo mažyliu bebūtum, nepamirši atsigerti. Gerti vandenį svarbu, kad nepatirtum dehidratacijos ir dar labiau neišsekintum organizmo, greičiau atgautum prarastas jėgas.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (1)

Aušrinė 2012 vas. 11 21:50

Paprastai nekomentuoju straipsnių, bet tai kas čia rašoma tokios nesąmonės, kad sunku tylėti... Gaminti trim dienom į priekį? ką tai turi bendro su sveika mityba. Tai gal dar nusipirkti makdonalde ir pasidėti trim dienom? Šlykštu skaityti. O kieno sąskaita tą laiką taupome, gal ligų?