Menopauzė: tarsi nebūtų gana karščio bangų!

Teksto dydis:

Menopauzė: tarsi nebūtų gana karščio bangų!

2018 bal. 23 09:00

Ar sutiksite, kad amžius turi tam tikrų privalumų? Juk sukaupta gyvenimo patirtis suteikia pasitikėjimo savimi ir leidžia jaustis tvirtai. Staiga imame mažiau nerimauti dėl to, ką apie mus pagalvos kiti, ir numojame ranka į aplinkinių komentarus. Atrodo, pagaliau suprantame, kas iš tiesų svarbu gyvenime. Visa tai skambėtų tiesiog puikiai, jei kojos nepakištų... menopauzė, o kartu su ja ir šlapimo pūslės silpnumas.

Šlapimo pūslės silpnumą menopauzės metu patiria daugelis moterų. Yra duomenų, kad hormonų pokyčiai, ypač estrogeno lygio sumažėjimas, veikia dubens raumenis ir gali pakeisti šlapimo pūslės padėtį, o dėl to gali prasidėti nevalingi pasišlapinimai. Be to, su amžiumi makšties ir šlapimo takų audiniai gali tapti sausesni, plonesni ir mažiau tamprūs. Greta šių su amžiumi susijusių pakitimų šlapimo nelaikymo simptomus gali lemti ir genetinės priežastys bei gimdymų pasekmės.

Visiškas košmaras? Tikrai ne!

Karščio bangos, nuovargis, dirglumas, nemiga, odos pokyčiai – su tuo susigyventi gali būti nelengva, o kas, jei dar imi ir nei iš šio, nei iš to apsišlapini? Sakysite: juk tai visiškas košmaras. Būtent taip ir reaguoja daugelis moterų. Po pirmosios paniškos reakcijos jos dažniausiai imasi „racionalių“ sprendimų, pavyzdžiui, geria kuo mažiau skysčių. Tačiau taip tik paskatinama dehidratacija, prasideda galvos skausmai. Kas toliau? Ogi visi išėjimai iš namų sutrumpinami iki 10 min. pasivaikščiojimų, kad, dievaži, nenutiktų kas netikėto.

Tačiau menopauzė, su ja susiję organizmo pokyčiai ir net nevalingai ištekantis šlapimas neturi paversti jūsų atsiskyrėle. Tai tik dar keli iššūkiai, su kuriais tikrai galima susidoroti ir toliau mėgautis brandesnio gyvenimo teikiamais malonumais. Tikriausiai jau užauginote vaikus ir turite laiko veiklai, kurios anksčiau turėdavote atsisakyti.

Proga pasirūpinti savimi

Dar vienas su amžiumi susijęs privalumas yra tai, kad išmokstame pasirūpinti savimi. Taigi dėmesys sau, poilsis, mankšta, meditacija, tinkama mityba gali padėti sušvelninti menopauzės simptomus. Taip pat tai geras metas suvokti, kad nevalingas pasišlapinimas dar nereiškia aktyvaus gyvenimo pabaigos. Štai keletas patarimų, kaip galima susitvarkyti su šlapimo nelaikymu:

  • Mankštinkite dubens dugną

Keletas minučių dubens dugno mankštos kiekvieną dieną gali sumažinti šlapimo nelaikymo riziką arba ją visai pašalinti. Pratimus galite atlikti visur ir niekas to nė nepastebės. Reikia stipriai dešimčiai sekundžių įtempti ir vėl atpalaiduoti tarpvietės raumenis – tai kartokite 10–15 kartų mažiausiai 3 ar 4 kartus per dieną.

  • Treniruokite šlapimo pūslę

Norint išvengti šlapimo nelaikymo patartina nuolat treniruoti ir pačią šlapimo pūslę. Tai daryti labai paprasta – tiesiog ilginkite tarpus tarp ėjimo į tualetą. Pavyzdžiui, jeigu šlapinatės kas dvi valandas, šį laiko tarpą didinkite po penkiolika minučių, kol pasieksite trijų valandų intervalą.

  • Naudokite šlapimą sugeriančias priemones

Šiais laikais vaistinėse galima rasti itin pažangių, diskretiškų priemonių, kurios suteikia patikimą apsaugą. Specialiai moterims sukurti įklotai ir paketai „TENA Lady“ suteikia trigubą apsaugą: nuo pratekėjimo, kvapo ir drėgmės. Jie daug efektyviau sugeria šlapimą nei tirštoms išskyroms skirti menstruaciniai paketai ir užtikrina ilgalaikį sausumą, nepraranda formos ir neleidžia atsirasti nemaloniam šlapimo kvapui. „TENA Lady“ gaminiai yra laidūs orui, patikrinti dermatologų, anatomiškai pritaikyti moterims ir patogūs.

Menopauzės metu gali pasitaikyti, kad visai netikėtai ištekės didelis kiekis šlapimo. Išgelbėti gali diskretiški ir patogūs „TENA Lady Extra Plus“ arba „TENA Lady Maxi“ paketai su specialia „InstaDRYTM“ technologija, kuri akimirksniu sugeria staiga gausiai ištekėjusį šlapimą.

Komentuoti