Nugalėk nuovargį po gimdymo sveikai maitindamasi

Teksto dydis:

Nugalėk nuovargį po gimdymo sveikai maitindamasi

2012 vas. 18 07:31

Labiau jautiesi kaip zombis, nei naujai iškepta mamytė? Nenuostabu, atsižvelgiant į tai, kad dabar dirbi 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę ir, jei galima taip pasakyti, dar vis sveiksti po gimdymo. Kad nesiskųstum sveikata svarbu gerai išsimiegoti, ką šiuo metu tau itin sunku padaryti, todėl patariama prigulti ir dienos metu, kai snaudžia mažylis. Sveikatą atstatyti gali ir maisto pagalba. Lengvas nuovargis po gimdymo įspėja, kad turėtum rinktis energijos teikiančius maisto produktus, rašo „What to Expect“.
Kad turėtum pakankamai energijos valgyk maistą, kuris ilgiau virškinamas. Geriausias pasirinkimas: sudėtiniai angliavandeniai ir baltymai, geriausia jei valgomi kartu. Pusryčiams gali rinktis skrebutį su riešutų sviestu (tiesa, krūtimi maitinančioms mamoms reikėtų atsargiai vartoti riešutus ir jų turinčius produktus, nes kūdikis gali būti alergiškas), džiovintų vaisių, šviežių daržovių ar pitą su pupelių padažu ir liesa kalakutiena bei liesu sūriu.
Dievini saldumynus? Jie tokie saldūs ir tokie kenksmingi. Atmink, kad cukrus tau nesuteiks papildomos energijos. Suvalgius šokolado batonėlį energijos geriausiu atveju pakaks 20 – čiai minučių, kava taip pat energijos siurbikė, tad jei negali be jos pabusti, gerk ne daugiau vieno puodelio per dieną. Jei nori ilgesniam laikui pasisemti energijos ir negali gyventi be saldumynų, valgyk jau anksčiau minėtus džiovintus vaisius ir riešutus, baltą saldų varškės sūrį, varškę su uogiene, vaisių salotas su sėlenų dribsniais, gerk jogurtą su linų sėmenimis.
Imk pavyzdį iš savo kūdikio – kuris tikrai protingas maisto atžvilgiu, nes vadovaujasi motinos gamtos nurodymais ir dar nėra nesugadintas suaugusiųjų bei aplinkinio pasaulio įtakos. Vietoje to, kad valgytum du – tris kartus per dieną, valgyk šešis kartus. Tai nereiškia, kad turi suvalgyti penkias vištienos ir ryžių porcijas. Patiekalų porcijos turi būti nedidelės. Šitoks įprotis padės palaikyti tinkamą cukraus kiekį kraujyje. Be to, mažesnes porcijas organizmas lengviau virškina, todėl išvengsi virškinimo sutrikimų ir jausiesi lengvesnė o tuo pačiu ir labiau pailsėjusi.
Visada buvai liesa ir svajojai po nėštumo priaugti šiek tiek svorio? Viena iš tavo liesumo priežasčių veikiausiai yra ta, kad pamiršti pavalgyti. Tokiu atveju gali būti, jog nusilpsi dar labiau, todėl tavo tipo moterims patariama visur namuose laikyti sveikų užkandžių. Ant spintelės šalia lovos pasidėk dubenėlį riešutų, vaiko kambaryje gali laikyti vazelę su džiovintais vaisiais. Eidama su kūdikiu pasivaikščioti į rankinę įsimesk sumuštinį su kalakutiena. Visur ir visada užkandžiauk. Nepastebėsi, kaip per dieną surinksi visus reikalingus 6 kartų per dieną valgymus.
Nepamiršk gerti daug skysčių. Dehidratacija gali sąlygoti organizmo išsekimą, o tu turi pakankamai priežasčių ją patirti. Ypač, jei neseniai pagimdei (praradai nemažai skysčių gimdymo metu) arba maitini krūtimi. Būk tikra, kad išgeri ne mažiau 3 litrų vandens per dieną. Vandenį, kaip ir užkandžius, gali laikyti kiekviename namų kambaryje. Išeidama iš namų su savimi visuomet turėk buteliuką gazuoto arba paprasto mineralinio vandens.
Ribok alkoholį, o jei maitini krūtimi svaigiųjų gėrimų išvis teks atsisakyti. Net jei ir nemaitini kūdikio pati ir nejauti energijos, verta žinoti, kad net menkiausia taurė vyno neseniai pagimdžiusiai moteriai gali sukelti stiprias pagirias. Vakarėlio metu teks gerti sultis, tačiau jos daug sveikesnis ir naudingesnis organizmui gėrimas nei alkoholis, ypač jei šviežiai spaustos.

VALGYK IR LIEKNĖK! ČIA RASI DIETOLOGO PARUOŠTUS VALGIARAŠČIUS LIEKNĖJIMUI.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (2)

jurgita 2012 rugp. 28 00:48

po gimdymo noreciau numesti svorio daugiau nei kad turejau....mano ugis 172 o pries nestuma sveriau 83kg per nestuma priaugau 11kg

Kiaulienos noriu 2012 vas. 22 15:27

Ką ji čia karbonadą valgo?