Kada nėštumo metu draudžiama sportuoti?

Teksto dydis:

Kada nėštumo metu draudžiama sportuoti?

2011 lapkr. 25 14:39

Ar saugu sportuoti nėštumo metu?

Prieš imdama sportuoti pasitarkite su gydytoju. Galbūt jums negalima sportuoti dėl tam tikrų sveikatos sutrikimų.

Jei nėštumas sklandus, sportas gali padėti geriau jaustis ir palaikyti stabilų kūno svorį. Taip pat jis suteikia papildomos energijos ir stiprindamas raumenis paruošia kūna gimdymui. 

Kaip pradėti sportuoti?

Jei gydytojas leido sportuoti, galite pradėti lengvai mankštintis ir po truputį didinti krūvį. Jei po sporto jaučiatės nepatogiai, sunku atgauti kvapą arba jaučiatės labai pavargusi, turėtumėte mažinti fizinį krūvį. Jei sportavote ir prieš nėštumą, gali būti lengviau, tačiau krūvis vis tiek turėtų būti ribojamas.

Koks sportas labiausiai tinka nėštumo metu?

Geriausia užsiimti tuo sportu, kuris nereikalauja kelti papildomo svorio. Plaukimas, mankšta ant dviračio – treniruoklio kuo puikiausiai tinka. Vaikščiojimas ir lengva aerobika taip pat tinkamas variantas. Rinkdamasi sporto rūšį pasitarkite su gydytoju.

Kokių atsargumo priemonių reikėtų laikytis?

Venkite veiklos, didinančios riziką nukristi ar susižeisti, pavyzdžiui kontaktinio ar energingo sporto. Netgi nedidelis smūgis į pilvo sritį, kai esate nėščia, gali būti pavojingas. Praėjus 3 nėštumo mėnesiams geriausia vengti sportuoti gulint ant nugaros, nes kūdikio svoris gali pakenkti kraujo cirkuliacijai. Taip pat venkite ilgai stovėti.

Kai lauke karšta, sportuokite anksti ryte arba vėlai vakare, kad išvengtumėte perkaitimo. Jei sportuojate patalpoje, ji turėtų būti gerai vėdinama. Gerkite daug skysčių, net jei nesijaučiate ištroškusi.

Sportuodama nepamirškite laikytis subalansuoto mitybos režimo. Net ir nesportuodama nėščioji turėtų suvartoti 300 kalorijų daugiau.

Reikėtų pasikonsultuoti su gydytoju ginekologu, jei po sporto arba jo metu pasireiškia kuris nors iš žemiau išvardintų simptomų:

  • Kraujavimas iš lytinių takų
  • Apatinės pilvo dalies skausmas
  • Gimdos susitraukimai, trunkantys bent 30 minučių po treniruotės
  • Krūtinės skausmas
  • Ilgai negalite atgauti kvapo
  • Sunkus galvos skausmas
  • Pykinimas ir galvos svaigimas
  • Pablogėjęs regėjimas

Sveikatos sutrikimai, kuriuos patiriant nepatartina sportuoti

Kartais sportuoti nėštumo metu griežtai draudžiama, norint apsaugoti nėščiosios ir kūdikio sveikatą. Tad jei laukiatės ir norite pradėti mankštintis, prieš tai būtinai pasitarkite su jus prižiūrinčiu gydytoju.

Amerikos akušerių ir ginekologų kolegija (angl. The American College of Obstetricians and Gynekologists, ACOG) rekomenduoja nesportuoti nėštumo metu jei:

  • Sergate širdies ligomis
  • Sergate plaučių ligomis
  • Turite gimdos kaklelio problemų
  • Nešiojate daugiau nei vieną vaisių (dvynukus, trynukus, t.t.) ir rizikuojate persileisti
  • Antrojo arba trečiojo trimestro metu dažnai kraujuojate
  • Žemai nusileidusi placenta
  • Yra tikimybė, kad pagimdysite anksčiau
  • Sergate preeklampsija
  • Sergate lėtine hipertenzija
  • Sergate mažakraujyste

Visgi, net ir turint sveikatos sutrikimų, nebūtina visiškai atsisakyti judėjimo ir visas dienas iki gimdymo praleisti lovoje, nebent būklė labai sunki. Gydytojas jums patars, kokios fizinės veiklos verčiau atsisakyti, o kokia galite užsiimti be jokios žalos sau ir vaisiui. Jei negalite sportuoti įprastu režimu ir atlikti visų pratimų, mankštinkite bent jau rankas ir nugarą.

Įspėjantys ženklai, kai būtinai reikia liautis sportavus yra:

  • Kraujavimas iš lytinių takų
  • Bendras silpnumas
  • Kvėpavimo sutrikimai
  • Galvos skausmas
  • Krūtinės skausmas
  • Raumenų silpnumas
  • Blauzdų skausmas ir tinimas
  • Nugaros ar pilvo skausmas
  • Restesni vaisiaus judesiai
  • Nubėgę vandenys
  • Greitas širdies ritmas arba permušimai, netgi ilsintis

babycenter.com; familydoctor.org

Komentuoti