Kaip sulieknėti po gimdymo, nepakenkiant sveikatai?

Teksto dydis:

Kaip sulieknėti po gimdymo, nepakenkiant sveikatai?

2011 bal. 1 00:00

Jolanta – laiminga dviejų vaikų mama, o tai reiškia, kad jai du kartus teko susidurti su problema, kaip sulieknėti po gimdymo. Pirmo nėštumo metu ji „priaugo“ 7 kg, o antro – 11, bet po pusmečio vėl svėrė 50 kg. Kaip jai tai pavyko? Ji sutiko pasidalinti savo patirtimi.
 
Iš pradžių apie tai, ko daryti nereikėtų. Taigi, negalima:
  • Pulti laikytis griežtos dietos. Tai gali rimtai pakenkti jūsų ir mažylio, jei jūs maitinate krūtimi, sveikatai.
  • Laukiant staigių rezultatų, kasdien lipti ant svarstyklių. Greitos pergalės nebus, o jums gali susidaryti įspūdis, kad jūsų pastangos bevaisės.
  • Žavėtis biopapildais ir lieknėjimo arbatomis: veltui išmesite pinigus, o rezultatas bus – nulis. Jolanta pati bandė lieknėti į pagalbą pasitelkdama šiuos „stebuklingo poveikio“ preparatus ir dažniausiai jų poveikis buvo tik toks: laisvino vidurius arba skatino norą šlapintis. Svoris krenta tik dėl šių priežasčių ir kai tų preparatų nebevartoji – svoris sugrįžta. Be to, ilgą laiką juos vartojant iš organizmo pašalinamas kalcis ir kiti naudingi mineralai, o jums kaip tik reikia, kad po gimdymo organizmas jais pasipildytų.
  • Pergyventi išgirdus tokias pastabas, kaip: „Oi, kaip tu papilnėjai!..”. Jūs dovanojote gyvybę mažam žmogučiui, ir tai yra svarbiausia (pagalvokite apie tas, kurios tokios laimės nesulaukia, kažin ar jos baiminasi to, kad po gimdymo galima sustorėti). Tuo labiau, kad po tokiais šūksniais dažnai slepiasi elementarus pavydas.
 
O dabar, jei jūs tikrai nusiteikusi atsikratyti papildomų kilogramų, pasiruoškite būti kantri, nes greitai pasiekti rezultatai – neilgalaikiai, o tokie juk jums nereikalingi.
 
Pirmas savaites po gimdymo dauguma moterų atrodo taip, lyg vis dar būtų nėščios. Taip yra todėl, kad gimda susitraukinėja lėtai ir nenuslūgta per paskutinius nėštumo mėnesius atsiradęs kūno patinimas. Ką galima padaryti? Jolanta gimdymo namuose gavo gerą patarimą. Gydytojas pasiūlė vaistinėje nusipirkti dvi augalų rūšis paketėliuose: ramunėles ir dilgėles. Užpilkite kartu po paketėlį abiejų vaistažolių 200 ml karšto vandens, leiskite 5 minutes nusistovėti ir gerkite 2 kartus per dieną dviejų savaičių bėgyje. Jei jūs maitinate krūtimi, mažiau vartokite kitų skysčių, nes šis antpilas skatina laktacinius procesus.
 
Vieni šaltiniai pataria: valgyti dažnai, po nedaug. Tačiau Jolantai tai nepadėjo nei centimetru paliekninti talijos. Be to, Ajurvedos knygoje ji perskaitė, kad dažnai valgant „susilpnėja virškinimo ugnis“, o tai nepadeda geriau įsisavinti maisto ir reiškia, kad galima pradėti pilnėti. (Jūs, be abejo, galite turėti kitokią patirtį).
 
Optimalus maitinimosi rėžimas – 3 kartai per dieną. Po truputį mažinkite savo porcijos dydį iki tol, kol jos turinys tilps (apytiksliai) į sudėtus valtele delnus. Ir nevalgykite po 19 valandos. Daugiausia, ką galite sau leisti – tai stiklinė 1 proc. riebumo kefyro.
 
Kad nedidelė maisto porcija suteiktų sotumo, papildykite ją trupučiu sėlenų (parduodama vaistinėse). Jos skrandyje išbrinks, o jūs jausitės patenkinta pietumis, be to, sėlenos šalina šlakus ir valo virškinimo traktą.
 
Po nedaug valgyti galima viską, bet geriausia, kad tai būtų daržovės, žuvis ar vištos krū
tinėlė be odelės. Puiki lieknėjimo priemonė yra daržovių sriuba.
 
Žinoma, pradžioje jus nemaldomai trauks šaldytuvas, bet reikia šiek tiek pakentėti, ir tai praeis. Kad nematytų maisto, Jolanta su vaiku eidavo pasivaikščioti 3 valandas ryte ir tiek pat vakare. Po dviejų savaičių ji ėmė valgyti tik tada, kai iš tikrųjų buvo alkana. Be to, aktyviai vaikštant netenkama 90 kcal per valandą!
 
Ir pabaigai: reikia sustiprinti pilvo presą, klubus ir sėdmenis. Jolantos nuomone (ir aš pritariu) šiam tikslui geriausiai tinka kalanetika – gimnastikos rūšis, siejanti baletą ir rytų jogą (joje visi pratimai yra statiški, nėra jokių neįtikėtinų šuoliukų ar akrobatinių triukų, todėl juos atlikti gali kiekviena). Kalanetika sumažina kūno svorį ir apimtis; pagerina medžiagų apykaitą; laikyseną; sustiprina raumenis. Nusipirkite kompaktinį diską su įrašytais pratimais ir sportuokite namuose, kada tik jums patogu. Pakanka 30 – 40 minučių per dieną. Pirmas dvi savaites sportuokite kas antrą dieną, vėliau galima ir rečiau. Rezultatus pastebėsite beveik iš karto ir jus tai tikrai įkvėps.
Jolanta, laikydamasi šių rekomendacijų, nereikalingus kilogramus „numetė“ per 6,5 mėnesio, ir štai jau pusė metų be jokių pastangų išsaugo normalų svorį.

Komentuoti