Kuo ypatinga nėščiųjų „Pilates” mankšta? Ar jos tikrai reikia?

Teksto dydis:

Kuo ypatinga nėščiųjų „Pilates” mankšta? Ar jos tikrai reikia?

2013 rugp. 23 14:13

Nėštumas – vienas iš prasmingiausių ir nuostabiausių potyrių moters gyvenime. Švytinti oda, endorfinų antplūdis ir džiaugsmingas būsimos motinystės laukimas – visa tai malonioji nėštumo pusė. Deja, tenka ir duoklę mokėti – fizinę ir emocinę. Gera naujiena ta, kad nėštukėms gali pagelbėti mankšta.
 
Dauguma moterų, kurių nėštumai nėra komplikuoti, gali toliau lengvai ar vidutiniškai intensyviai mankštintis ir šitaip išvengti nemalonių nėštumo pojūčių bei pasiruošti artėjančiam gimdymui.
 
Visuomet pasitarkite su gydytoju, ar jums galima mankštintis, ir ar turite laikytis kokių nors specialių nurodymų nėštumo metu!
 
Kokie pratimai veikia? Pilateso mankšta, kurios esmė – išugdyti stiprų ir lankstų kūną, puikiai tinka moterims, besiruošiančioms gimdyti ir norinčioms kuo greičiau atgauti sveikatą po gimdymo. Ši mankštos sistema, visiškai neapkraunanti sąnarių, ypatingai daug dėmesio skiria natūralių stuburo linkių, t.y. taisyklingos laikysenos, atstatymui ir išlaikymui, o taip pat stiprina raumenų grupes, kurios nusilpsta nėštumo metu.
 
Kuo pilatesas naudingas nėštukėms?
 
Taisyklingos laikysenos atstatymas ir išlaikymas
 
Nėštumo laikotarpiu jūsų laikysena keičiasi, nes augant vaisiui pakinta raumenų, supančių daugelį sąnarių, balansas. Šie raumenų pakitimai gali lemti mechaninį spaudimą apatinei nugaros daliai, dubeniui, klubams ir pėdoms. Paprastai pečiai ir viršutinė nugaros dalis pakumpsta į priekį, viršutinės nugaros dalies ir pečių raumenys išilgėja, kad prisitaikytų prie naujos padėties. Dėl šios priežasties trumpėja kaklo srities raumenys, galva palinksta į priekį, o krūtinės raumenys įsitempia. Apatinės nugaros dalies raumenys taip pat gali išilgėti, tuo būdu sukeldami įtampą ir skausmą apatinėje nugaros dalyje. Pilateso mankštos didžiausias privalumas tas, kad ji padeda atstatyti taisyklingą laikyseną ir panaikinti minėtus nėštumo metu atsiradusius laikysenos pakitimus.
 
Pilvo srities stiprinimas
 
Kūdikiui augant, jūsų kūno svorio centras kinta, todėl dažnai silpnėja kūno koordinacija ir gebėjimas išlaikyti pusiausvyrą. Pilateso pratimai gali pagelbėti ir čia, nesukeldami pavojaus sveikatai. Be to, nėštumo metu išsiskiria daugiau hormono relaksino, kuris minkština sąnarius ir jungiamojo audinio kalogeno skaidulas pilvo srityje, o taip pat ir visame organizme. Relaksino nauda akivaizdi stumiant kūdikį gimdymo metu, tačiau jis gali susilpninti pilvo sritį. Pilateso mankšta padeda sutvirtinti apatinės nugaros dalies ir pilvo srities raumenis.
 
Pečių juostos stiprinimas
 
Naujagimį teks kiloti ir nešioti, todėl nauja mamytė tikrai pasidžiaugs, turėdama stipresnę ir tvirtesnę viršutinę kūno dalį. Pilateso pratimai sustiprins pečių juostą supančius raumenis.
 
Norite išbandyti? Kviečiame registruotis! STIMULUS studijoje Jūsų pilvukais rūpinsis profesionali kineziterapeutė Eglė Urbonavičienė.

Komentuoti