Kad vaikai augtų stiprūs ir laimingi

Teksto dydis:

Kad vaikai augtų stiprūs ir laimingi

2013 rugs. 26 13:40

Miela redakcija, klausiame Jūsų patarimo, nes visas priemones, kad mūsų vaikai būtų sveiki, jau išbandėme. Auginame pagranduką trejų metukų darželinuką, pradinuką sūnų ir paauglę dukrą. Mažylis puikiai jaučiasi su bendraamžiais, vyresnieji mokosi gerai, yra linksmi, aktyvūs. Tačiau vos tik prasidėjus naujiems mokslo metams, prasideda bėdos. Jeigu suserga vienas, suserga ir abu kiti. Vos tik išsikapstome iš ligų, iš darželio ar mokyklos ir vėl atkeliauja „dovanėlė“ slogos, kosulio ar dar kokio kito susirgimo pavidalu. Paauglė dukra bręsta, tad jos organizmui, apskritai, tenka didelis išbandymas. Ji greičiau pavargsta, skundžiasi mieguistumu, menstruacijų laikotarpiu vaikšto patamsėjusiais paakiais. Kaip padėti mūsų vaikams, kad vasaros atostogų poilsis neišgaruotų pirmosiomis rudens dienomis? Pagarbiai – mama

Nauji mokslo metai – šventė kiekvienai šeimai, išleidžiančiai savo vaikus į mokyklą ar į darželį. Tačiau labai dažnai džiaugsmą apkartina negalavimai ir ligos, kuriomis vaikai užsikrečia grįžę į ugdymo įstaigas. Taip yra todėl, kad per vasarą daug laiko praleidę gryname ore, šeimos, artimųjų aplinkoje, vaikai buvo saugūs nuo virusų ir bakterijų. Tačiau uždarose erdvėse, kolektyvuose nepageidautinų „mainų“ susirgimų užkratais išvengti neįmanoma. Kita vertus, sustiprintas vitaminais ir bioaktyviomis medžiagomis organizmas yra pajėgus atremti ligų sukėlėjų atakas.

Geležis ir kitos kraujodarai reikalingos medžiagos

Geležis yra būtinas mikroelementas įvairiais gyvenimo periodais. Ir būtent tuomet, kai padidėja jos ir kitų kraują formuojančių medžiagų poreikis: sergant ūmiais ar chroniškais susirgimais, augantiems vaikams ir paaugliams, mergaitėms brendimo periodu, taip pat nėštumo ir laktacijos laikotarpiu bei vyresniems žmonėms.

Geležis drauge su vitaminu B12 reikalingi raudonųjų kraujo kūnelių gamybai. Folio rūgštis reikalinga normaliai kraujodarai. Svarbu tai, jog vitaminas C gerina geležies absorbciją ir kartu su folio rūgštimi bei vitaminu B6 padeda mažinti pavargimo jausmą bei nuovargį.

Greitai augantiems vaikams ne visuomet įmanoma patenkinti išaugusius organizmo poreikius maistingosioms medžiagoms, ypač geležiai, nes kraujo tūris augant didėja sparčiausiai. Todėl vaikams būtinas didesnis geležies kiekis.

Normaliems kaulams išlaikyti

Kalcio poreikis organizme ypač padidėja: augantiems vaikams, taip pat vyresniame amžiuje, nėštumo ir žindymo periodais. Mikroelementai kalcis ir magnis su vitaminais K ir D reikalingi normaliai kaulų ir dantų būklei palaikyti. Svarbu tai, jog vitaminas D padeda organizmui įsisavinti kalcį.

Būtina stiprinti imunitetą

Augantiems vaikams ir bręstantiems paaugliams labai svarbu, kad jų mitybos racione būtų pakankamas bioaktyvių medžiagų kiekis. Būtent vitaminai bei mineralai yra svarbūs energinių medžiagų apykaitos procesuose. Jie padeda sumažinti nuovargį bei pavargimo jausmą, yra svarbūs normaliai imuninės sistemos veiklai palaikyti. Vitaminai B1, B2, B6, B12, niacinas, pantoteninė rūgštis – svarbūs energinių medžiagų apykaitos procesuose, B grupės vitaminai ir vitaminas C – mažina nuovargį ir pavargimo jausmą, vitaminai C, A, B6, B12 –  svarbūs normaliai imuninės sistemos veiklai.

Komentuoti