Kaip išmokyti vaikus sveikai maitintis?

Teksto dydis:

Kaip išmokyti vaikus sveikai maitintis?

2012.11.08 12:06

Lapkričio 8 – Europos sveikos mitybos diena! Šiandien Vilniaus visuomenės sveikatos biuras paskelbė jau antrus metus iš eilės sėkmingai vykdomo konkurso „Vitaminizuotas 2012" rezultatus, kuriame dalyvavo nemažai Vilniaus miesto, Vilniaus ir Šalčininkų rajonų ikimokyklinio ugdymo įstaigų. Mažieji konkurso dalyviai mums dar kartą įrodė, kad maitintis taisyklingai ir tinkamai visai nesunku, tereikia tik šiek tiek žinių, noro ir be abejo, suaugusiųjų pagalbos. Jiems patinka gaminti, jie domisi tinkama mityba ir labai skaniai ir noriai suvalgo savo pagamintus patiekalus! Taigi, mielieji tėveliai, visai netiesa, kad vaikai nemėgsta daržovių, nemėgsta vaisių ar kitokių naudingų maisto produktų! Greičiausiai, nemokame jų sudominti.

Štai keletas naudingų patarimų kaip paskatinti vaiką valgyti tai, kas naudinga:
1. Įtraukite mažus vaikus į maisto gamybos procesą: paveskite jiems nesudėtingus gamybos darbus. Nustatyta, kad naminis ir su vaikų pagalba pagamintas maistas mažiesiems yra daug skanesnis ir jie gana noriai tai suvalgo.
2. Puoškite, dekoruokite patiekalus, pasitelkite fantaziją! Estetinis vaizdas ne ką mažiau svarbus veiksnys, žadinantis arba slopinantis vaiko apetitą.
3. Rodykite gerą mitybos pavyzdį, nes vaikai visus mitybos įpročius (tiek gerus, tiek blogus) semiasi šeimoje. Juk ne veltui sakoma, kad vaikai daro ne tai, kas jiems sakoma, o tai, kas rodoma.
4. Akcentuokite, kad produktai iš bazinės piramidės grupės yra naudingiausi ir juos būtina valgyti kasdien.
5. Maistas visada turi būti šviežias, nes tik tokiame yra daugiausia vitaminų ir mikroelementų, ko negalime pasakyti apie pusfabrikačius.
6. Niekada nevalgykite patys ir patarkite savo vaikams to nedaryti, kai esate blogos nuotaikos, suirzę, nepatenkinti, nes visa tai trukdo normaliam bei sklandžiam virškinimui.
7. Gerkite patys ir mokykite vaikus gerti vandenį – be angliarūgštės, be sintetinių dažiklių, cukraus ir kitų kenksmingų priedų, o tik paprasčiausią vandenį, kuris yra gyvybės šaltinis kiekvienai mūsų kūno ląstelei. Juk mūsų organizme nėra gazuoto vandens, nėra saldžių vaisvandenių – jų organizmas negamina, jose nevyksta jokie biocheminiai procesai. Tad mums būtinas tik vanduo!
8. Nei vienas maisto produktas nėra blogas, svarbu tik suvartojimo kiekis ir dažnumas.
9. Jei vaikai nevalgo žalių daržovių – virkite sriubas, troškinkite arba atvirkščiai.
10. Venkite vaikus maitinti dešrelėmis (nors labai dažnai jos yra labai mėgstamos) ar kitais pusfabrikačiais, nes maistinė vertė tokių produktų yra menka, o augančiam vaiko organizmui būtina gauti kuo daugiau skirtingų maistinių medžiagų.
11. Visiškai uždrausti mažiems vaikams saldumynų negalima, norint suformuoti taisyklingus jų mitybos įpročius. Kur kas išmintingiau tiksliai nustatyti laiką, kada galima valgyti saldumynus: po pusryčių, pietų, per šventes, išvykas, gimtadienius ir pan. Žinoma, saldumynai turi būti vartojami nedideliais kiekiais.

Taigi, linkime sėkmės ir kantrybės formuojant ateinančios kartos mitybos įpročius bei labai dėkojame visoms ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, dalyvavusioms konkurse „Vitaminizuotas 2012". Dalyvavusių lopšelių-darželių sąrašą galima rasti – www.vvsb.lt. Visi mažieji konkurso dalyviai bus apdovanoti specialiai šiam konkursui išleista knygute „Vitaminuko Tuko kelionė po vitaminizuotų patiekalų ir užduočių pasaulį", kurioje galės surasti taisyklingos mitybos patarimų, „vitaminizuotų" patiekalų receptų, įvairių mokomųjų užduotėlių.

Informaciją parengė:
Julija Meišimė
Vaikų ir jaunimo sveikatos priežiūros specialistė
Vilniaus m.savivaldybės visuomenės sveikatos biuras
Tel. (8-5) 271 1244, el.p.julija.meisime@vvsb.lt 

Komentuoti

loading...