Mankšta kūdikiams

Teksto dydis:

Mankšta kūdikiams

2011 rugp. 1 00:00

Jei norite, kad jūsų mažylis būtų sveikas, įsitikinkite, jog jam netrūksta fizinės veiklos. Juk sveikas vaikas, tai ramūs tėvai.

Atžalų sveikata besirūpinantys tėvai vis dažniau remiasi idėja, kad kiekvienam būtina mankštintis, netgi naujagimiams ir pradedantiems vaikščioti kūdikiams.

Remiantis pediatrijos ekspertais, tėvai, naudojantys kūdikių vaikštynes, maniežus ir kėdutes daugiau nei keturias valandas per dieną, gali priversti atsilikti jų kūdikių fizinį ir psichinį vystymąsį. Gaila, bet tėvai dažnai nesupranta, kad jau nuo mažų dienų svarbu būti fiziškai aktyviu. Kuo anksčiau kūdikiai, pradedantys vaikščioti mažyliai ir ikimokyklinio amžiaus vaikai gauna paskatinimą judėti ir mankštintis, tuo didesnė geros sveikatos tikimybė išlieka ateityje.

Kūdikystės ir ankstyvos vaikystės metai tai laikas, kai smegenys vysto ryšius su raumenimis. Vaikai, kurie nepakankamai juda, dažnai praranda galimybę sukurti stipresnį ryšį tarp smegenų ir raumenų jungiamųjų tinklų, darančių fizinę veiklą lengvesne ir teikiančia daugiau malonumo. Žinotina, jog vaikui užaugus ir subrendus, vaikystėje įgyti fizinio aktyvumo įgūdžiai tampa įpročiu.

Fizinė veikla naudinga visiems vaikams be išimties, o ne tik besiruošiantiems tapti gamtos apdovanotais sportininkais.

Mankšta kūdikiams tai apsisaugojimas nuo nutukimo ne tik esamuoju momentu, bet ir tada, kai užaugama. Žinoma, nereikia pamiršti ir genetikos bei aplinkos įtakos, kurią patiria kiekvienas vaikas, tačiau ankstyva mankšta pažeria daugybę nutukimo padedančių išvengti privalumų. Jei kūdikis nuo pirmų mėnesių mėgaujasi mankšta, jis bus aktyvesnis užaugęs. Taip yra ne tik todėl, kad tai į kraują įaugęs įprotis, bet ir todėl, kad smegenys įtraukia į atminti fizinius įgūdžius ir sunčia signalus apie mankštą kaip apie malonų dalyką. Tad tai įprotis plius malonumas.

Mažiesiems siūlomos dvi fizinės veiklos rūšys: viena kūdikiams, o kita vaikščioti pradedantiems mažyliams.

Štai keletas patarimų kaip paskatinti daugiau judėti kūdikį:

  • Palikite kūdikį tokioje aplinkoje, kuri paskatina fizinei veiklai. Pavyzdžiui, pridėliokite aplink gulintį vaiką žaislų.
  • Tėvai ir globėjai turėtų žinoti fizinės veiklos svarbą ir patys stengtis vystyti kūdikių fizinės veiklos įgūdžius, t.y. padėkite kūdikiui atlikti mankštą patys.

Pradedantys vaikščioti mažyliai paprastai natūraliai linkę bėgioti, šokinėti, mėtyti, spardyti, nes tai skatina natūrali jų aplinka. Pavyzdžiui, vaikas, kurio namuose nėra laiptų, gali bijoti jais lipti, o vaikas, atgrąsomas nuo žaidimo kamuoliu, gali pasižymėti ne tokia gera reakcija.

Faktai apie vaikščioti pradedančius mažylius:

  • Vaikščioti pradedantys vaikai per dieną turėtų aktyviai fiziškai judėti mažiausiai 30 minučių. Priešmokyklinio amžiaus vaikai mažiausiai 60 minučių.
  • Tiek vaikščioti pradedančio, tiek ikimokyklinio amžiaus vaiko neįkalinkite mašinos arba virtuvės kėdutėje ilgesniam nei 60 minučių laiko tarpui, išskyrus tada, jei vaikas miega.

Labai svarbu yra tėvų dalyvavimas vaikų fizinėje veikloje. Vaikams patinka dūkti su tėvais ir tai tampa ne tik paprasta fizine, bet ir psichologine veikla, stiprinančia tėvų ir vaiko ryšį.

Štai keletas mažylių mankštos pratimų:

  • Pratimas krūtinės ląstai. Paguldykite kūdikį ant nugaros ir pakaitomis paimkite tai vieną, tai kitą jo ranką arba riešą į savo delną. Tada plačiai išskleiskite kūdikio rankas į šalis. Keletą kartų sukryžiuokite kūdikio rankas taip, kad delnas atsidurtų prie peties. Kartokite šį pratimą keletą kartų.
  • Kairė ranka, dešinė pėda. Kaip supratote, turėsite kūdikiui padėti priešingu delnu paliesti priešingą pėdą. Kūdikiui gulint ant nugaros prispauskite priešingą jo delną prie priešingos pėdos ir taip palaikykite kelias sekundes. Kartokite šį pratimą kelis kartus. Tai geras pratimas kūdikio šlaunų ir nugaros ilgiesiems raumenims tempti.
  • Dviratis. Švelniai laikykite kūdikio pėdas arba kojas ir jas sukite taip, lyg jis mintų dviračio pedalus. Geresnį efektą turi pėdų sukimas atbulomis. Tai geras pratimas keliams, klubams, šlaunims, o jei laikote kūdikį už pėdų, mankštinamos ir kulkšnys. Nugara ir sėdmenys taip pat pasipelnys iš šio pratimo.
  • Spyris. Kūdikiui gulint ant nugaros, staigiai iškelkite pakaitomis abi jo kojas į viršų, lyg mažylis spirtų futbolo kamuolį. Kūdikio koją nuleiskite pamažu ir palieskite pėda grindis. Kartokite pratimą keletą kartų keisdami mažylio kojas. Šis pratimas lavina liemens ir kojų lankstumą bei ištvermę.
  • Atsisėdimas iš gulimos padėties. Paguldykite kūdikį ant nugaros, laikykite jo pėdas ir paskatinkite atsisėsti rodydami žaislą, kurį jis norėtų pasiekti. Šį pratimą padaro ne visi kūdikiai, todėl galite padėti vaikui atsisėsti nestipriai prilaikydami jį už nugaros. Jei kūdikio kaklas nepakankamai stiprus, kad išlaikytų galvos svorį, turėsite prilaikyti ir galvą. Baigę pratimą grąžinkite kūdikį į pradinę poziciją ir vėl kartokite pratimą.

Šaltinis: medicinenet.com, ezinearticles.com

Komentuoti