Senk lengvai

Teksto dydis:

Senk lengvai

2012.06.30 17:10

Gelbėkit! Ar aš pasmerkta... 

Išgirdus žodžių junginį „vidutinio amžiaus“, pirma mintis, kuri ateina į galvą - tai daugybė sveikatos problemų. Gera žinia ta, kad senėjimo procesą galima kontroliuoti. 75% mūsų sveikatos lemia mityba ir gyvenimo būdo pasirinkimas. Genai lemia tik 20 – 25 % sveikatos būklės, rašoma Woman‘sDay.com. Štai kodėl pajutus pirmuosius senėjimo proceso sukeltus negalavimus neverta nusiminti. 

Gėda, bet apsišlapinu, kai juokiuosi 

Juoktis smagu. Apsišlapinti juokiantis - ne. Nors ir tiesa, kad organizmui senstant sumažėja estrogeno kiekis kraujyje, dėl ko silpnėja šlapimo pūslę supantys raumenys, statistika rodo, kad situacija nėra beviltiška. Remiantis 22 tyrimų duomenimis, 28% 50 metų amžiaus moterų ir 35% jaunesnių bei vyresnės nei 50-ties gali nelaikyti šlapimo. Gimdžiusioms moterims ši rizika didesnė dėl struktūrinių organizmo pokyčių, įvykusių gimdymo metu. Nedidelę įtaką daro paveldimumas. 

Išvenk to: laimei, šlapimo nelaikymo gali padėti išvengti Kegelio pratimai. 2011-ųjų „World Journal of Urology“ žurnale skelbiami tyrimų rezultatai rodo, kad visą pusmetį bent tris kartus per dieną atliekami Kegelio pratimai 80% sumažina šlapimo nelaikymo riziką. Kitos veiksmingos priemonės - tai magnio papildai ir dietinės skaidulos (jų gausu ryžiuose, pupelėse, avietėse ir daugelyje kitų maisto produktų).

Jei kamuoja karščiavimo priepuoliai 

Mažiausiai 75% moterų menopauzės metu patiria karščiavimo priepuolius. Juos sukelia hormonų lygio svyravimai organizme. Galite padėkoti ir mamai: tyrėjai teigia, kad jei jūsų mamą menopauzės metu kamavo karščiavimas, atsiranda keturis kartus didesnė tikimybė, kad tie patys negalavimai kankins ir jus.

Išvenk to: jei tavo mama patirdavo šį nemalonų simptomą, nereiškia, kad tu negali jo išvengti. Gyvenimo būdas čia atlieka svarbų vaidmenį. Pavyzdžiui, jei sveikai maitiniesi, sportuoji ir stengiesi palaikyti normalų KMI atitinkantį kūno svorį, karščiavimo veikiausiai išvengsi arba šis simptomas bus silpnesnis. Karščiavimas dažniau vargina rūkančias moteris.

Jei karščiavimo priepuolių tau nepavyko išvengti, yra būdų, kaip juos susilpninti. Renkis sluoksniuodama drabužius, prieš miegą išvėdink kambarį, venk alkoholio, karštų gėrimų ir aštraus maisto, streso. Tiesa, karščiavimo priepuoliai turi ir teigiamą poveikį organizmui – jie mažina kardiovaskulinių ligų riziką. 

Bijau, kad sustorėsiu 

Pakankamai sunku nepriaugti svorio, kai tau daugiau nei 40. Ir vėl gali kaltinti sumažėjusį estrogeno lygį kraujyje bei suletėjusią medžiagų apykaitos sistemą. Dar blogiau tai, kad papildomi kilogramai dažniausiai nusėda ant pilvuko. 

Išvenk to: gydytojai pataria kasdien sportuoti. Pirmiausia pradėk stiprinti raumenis, nes daugiau raumeninio audinio turintis organizmas yra linkęs greičiau apdoroti maisto medžiagas. Sportas stiprina ne tik raumenis, bet ir kaulus, o tai padės išvengti osteoporozės. Reikėtų atkreipti dėmesį ir į mitybą. Kai tau buvo 20 ar 30, papildomos 50 – 100 kalorijų per dieną neturėjo didelio poveikio organizmui, o dabar... Sek, ką valgai ir verčiau sumažink kalorijų skaičių. Nevalgyk vėlai vakare bei naktį. Miegok bent 7 valandas per parą. Miegas taip pat daro įtaką kūno svoriui. 

Šlubuoja atmintis? 

Mes visi kartais pamirštame kur padėjome raktus ar pastatėme mašiną. Nesijaudink, tokiu atveju Alzhaimerio liga tau tikrai negresia. Susirūpinti vertėtų tada, jei pamiršti draugų vardus ir kitus, atrodytų kasdien mus supančius dalykus. Mokslininkai teigia, kad atmintį vagia ne tik ligos, bet ir stresas bei lėtinis nuovargis. 

Išvenk to: pirmiausia, ką turėtum daryti, tai pakankamai išsimiegoti, sportuoti, valgyti daugiau žuvies, daržovių, pupelių, vartoti alyvuogių aliejų. Tyrimai parodė, kad žmonės, mėgstantys Viduržemio jūros virtuvę, yra linkę mažiau skųstis atminties sutrikimais. Atmintį lavinti gali spręsdama kryžiažodžius, skaitydama laikraščius, žaisdama atmintį lavinančius žaidimus. 

Tie nelemti sąnariai...

Sąnarių skausmas ir jų traškėjimas yra vienas iš tų simptomų, kurie atsiranda bėgant laikui. Vis dėlto tai nereiškia, kad su tuo turi susidurti ir tu. Pirmiausia rizikos grupėje atsiduria antsvorio turintys ir mažai judantys žmonės. Atmink, kad sąnariai turi atlaikyti didelį spaudimą, o jei juos ima slėgti dar ir papildomas kūno svoris... 

Išvenk to: raumenys saugo sąnarius nuo susidėvėjimo, tad kuo stipresni tavo raumenys, tuo mažesnė tikimybė, kad sulaukusi vyresnio amžiaus skųsiesi sąnarių skausmu. Norinčioms išvengti šios problemos, patariama mažiausiai du kartus per savaitę po 20 minučių atlikti jėgos pratimus. Jei nemėgsti jėgos treniruočių, kiekvieną dieną 30 minučių pasivaikščiok. Sąnarių skausmą malšina ibuprofenas ir daugelis kitų vaistų, bet prieš juos vartojant būtina pasitarti su gydytoju arba vaistininku. Jei sąnariai tinsta, parausta, juos skauda, aplink jaučiamas karštis, tai gali būti artritas.Tokiu atveju vertėtų kreiptis į gydytoją.

Komentuoti

loading...