Šiaurietiškas ėjimas - idealu pagyvenusiems žmonėms

Teksto dydis:

Šiaurietiškas ėjimas - idealu pagyvenusiems žmonėms

2011.08.30 15:00

Šiaurietiškas ėjimas – paprastai žinomas kaip ėjimas su lazdomis, fizinis užsiėmimas, kurio pagrindas - vaikščiojimas su panašiomis į slidininkų lazdomis. Labai paprasta, tačiau itin efektyvi sveikatingumo priemonė, tinka visiems: jauniems, vidutinio amžiaus žmonėms ir senjorams.
Plačiau apie šiaurietiško vaikščiojimo kilmę, naudą, koks reikalingas inventorius ir kaip reikėtų eiti.
Šiaurietiškas ėjimas – ne tik raumenis sutvirtinantis ir sąnarius pramankštinantis užsiėmimas, bet ir širdies darbą gerinanti mankšta. Jis ypač tinka vyresnio amžiaus žmonėms, kurie dėl sveikatos negalavimų negali bėgioti ar užsiimti kitu sportu. Ėjimas, atsispiriant lazdomis, „įdarbina“ daugiau nei 90 proc. viso kūno raumenų, tačiau neapsunkina nugaros ir sąnarių. Kiekvienas gali reguliuoti savo ėjimo tempą, dėl to nebus fizinio pervargimo. Šiaurietiško ėjimo entuziastai teigia, kad tai suteikia žvalumo, praskaidrina mintis ir pakelia nuotaiką.
Jo metu rankomis, kojomis ir viršutine kūno dalimi atliekamų judesių dėka aktyviai dirba iki 90% visų žmogaus kūno raumenų. Šis ėjimo būdas gerokai efektyvesnis už įprastą vaikščiojimą be lazdų, nes išnaudojamos ne tik kojos, bet ir rankos bei viršutinė kūno dalis.
Ėjimas su lazdomis, skirtingai nei bėgimas, nuima dalį krūvio, tenkančio kojų sąnariams ir nugarai, o teisingai atliekami judesiai atpalaiduoja kaklo ir pečių raumenis. Vaikščiojimas su lazdomis gerina širdies ritmą, nes daugiau įkvepiama deguonies, treniruojama širdies ir kraujagyslių sistema, gerėja aerobinė ištvermė. Be to, ši sporto šaka gerina medžiagų apykaitą – per valandą išeikvojama vidutiniškai apie 400 kalorijų, (vaikščiojant be lazdų – 280 kal/val.) bei 20-40 proc. daugiau energijos nei paprastai einant.
Pagrindiniai šiaurietiško ėjimo privalumai:

  • lengvai išmokstamas;
  • tinka visoms amžiaus grupėms;
  • iki 30% mažiau apkrauna judėjimo aparatą, todėl ypač tinka turintiems sąnarių ir nugaros problemų;
  • atpalaiduojami kaklo ir sprando srities raumenys;
  • veiksminga svorio metimo treniruotė gryname ore;
  • vysto aerobinę ištvermę, tuo pačiu metu treniruoja viršutinės kūno dalies raumenis;
  • gerina širdies ir kraujagyslių veiklą;
  • maža tikimybė patirti traumų;
  • aktyvaus kvėpavimo dėka pagerina viso organizmo aprūpinimą deguonimi;
  • šiaurietiškas ėjimas - geriausiai pritaikyta reabilitacija po sportinių traumų atvirame ore.

Šiaurietiškas ėjimas ne tik padeda įveikti nugaros skausmus, kovoti su antsvorio problemomis, turi teigiamą poveikį širdies darbui, bet ir gerina nervų bei imuninę sistemą. Padeda kraujotakos ir kvėpavimo sistemai, gerina plaučių savybę pasisavinti deguonį, stiprina širdies raumenį, mažina kraujospūdį, širdies infarkto ir krešulių susidarymo galimybę bei mažina „blogojo“ cholesterolio kiekį kraujyje. Šis ėjimas stiprina raumenis, sąnarius ir raiščius daro elastingesniais, stiprina kaulus, mažina osteoporozės tikimybę, reguliuoja žarnyno veiklą, mažina stresą, gerina miegą, susikaupimo ir pastabumo savybes. Atėjus rudeniui tai puiki galimybė sustiprinti imuninę sistemą, pagerinti kraujotaką ir sveikiems pasitikti artėjančius šalčius. Šiaurietiškas ėjimas veiksmingas gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo, Parkinsono ir Alzheimerio ligas, osteoporozę. Jis taip pat puikiai tinka vyresnio amžiaus bei antsvorio turintiems žmonėms, kaip bendro fizinio pasiruošimo ar reabilitacijos po traumų priemonė dažnai taikomas ir sporte.
Šiaurietiškas ėjimas - terapijos priemonė po sveikatos sutrikimų:

  • nugaros ir stuburo skausmai;
  • sąnarių uždegimai ir įvairūs sužalojimai;
  • širdies ir kraujagyslių ligos, aukštas kraujospūdis;
  • Parkinsono ar Alzheimerio liga.

Užsiimantiems šiaurietiškuoju vaikščiojimu gerėja bendra organizmo funkcinė būklė, aerobinė ištvermė, gerėja raumenų būklė, nes į darbą įtraukiama 90 proc. kūno raumenų masės. Ypač svarbu, kad į darbą įtraukiami viršutinės kūno dalies raumenys. Vaikščiojant su lazdomis sunaudojama 50 proc. daugiau energijos nei vaikščiojant be lazdų.
Pagrindiniai šiaurietiško ėjimo tikslai:

  • svorio ir įtampos valdymas;
  • gera savijauta ir fizinė būklė;
  • taisyklinga laikysena;
  • reabilitacija;
  • motyvacijos didinimas;
  • darbuotojų sveikatos ir imuniteto stiprinimas.

Kokio inventoriaus reikia?
Pagrindinis šiaurietiško ėjimo inventorius - specialios ėjimo lazdos. Jos lengvos, gaminamos iš aliuminio, stiklo ir anglies pluošto mišinio arba tik iš anglies pluošto. Lazdos gali būti tiek fiksuoto ilgio, tiek sustumiamos. Labai svarbi lazdos dalis yra ergonominė rankena ir priderinamo dydžio dirželis, jie turi būti patogūs ir nevaržyti judesių.
Slidininkų lazdos šiaurietiškam vaikščiojimui netinka, nes yra per ilgos. Lazdos vaikščiojimui parenkamos pagal žmogaus ūgį. Pavyzdžiui, jeigu jūsų ūgis 1,75 metro, tai jums bus reikalingos apie 1,20 metro ilgio lazdos. Gamintojai tam reikalui pateikia proporcijų lenteles. Lazdos galuose turi specialias kilpas, per kurias įmaunami riešus, todėl nereikia lazdų per daug spausti, atlaisvinama kraujotaka
Lazdų kaina priklauso nuo medžiagos, iš kurios jos pagamintos. Aliuminio lazdos pigesnės, tačiau sunkesnės, jų techniniai parametrai blogesni nei pagamintų iš anglies pluošto. Pastarosios kainuoja nuo 100 litų, jų galima įsigyti ir Lietuvoje.
Šiaurietiško ėjimo lazdos universalios įvairioms dangoms. Priklausomai nuo ėjimo pagrindo (asfaltas, pieva, gruntinis kelias, sniegas) gali būti naudojami skirtingi lazdų antgaliai. Einant šaligatviu ar asfaltu, ant lazdos smaigalio galima užmauti specialiai tam skirtą guminį antgalį („batuką").
Ėjimo technika
Pagrindinė šiaurietiško vaikščiojimo taisyklė – žengiant kaire koja, į priekį statyti dešinėje rankoje laikomą lazdą ir atvirkščiai. Apranga ir avalynė turi būti patogi, „kvėpuojanti“, nevaržanti judesių. Lazdos turi būti tinkamai parinktos pagal ūgį.

Komentuoti

Skaitytojų komentarai (2)

Žemaitiška mankšta 2013.07.17 13:38

KAŽKOKIE LAZDŲ GAMINTOJAI PAVARĖ NESĄMONĘ IR VISI AVINAI LAKSTO SU LAZDOMIS.SIŪLAU GERESNĘ MANKŠTĄ-NUSI ŠIKU S 100 KARTŲ ATSISĖSTI IR PASIKELTI NUO KLOZETO,TAI BUS ŽEMAITIŠKI PRISĖDIMAI.PATENTO NEIMU GALITE NAUDOTIS.LABAI GERAI NUMETA SVORĮ ,SUSTIPRINA PILVO IR NUGAROS RAUMENIS,STIPRINA KOJAS IR POTENCIJĄ(NES TAMPOSI IŠANGĖ),GERA PROFILAKTIKA PRONUO PROSTATOS ADENOMOS,PAGERINA KRAUJO APYTAKĄ,DIABETIKAMS SUMAŽĖJA CUKRAUS KIEKIS,SKRANDININKAMS PAGERINA VIRŠKINIMĄ,PRAEINA VIDURIŲ UŽKIETĖJIMAS,MAŽĖJA RIZIKA SUSIRGTI ŠIRDIES LIGOMIS.Šis prisėdinėjimas veiksmingas gydant kvėpavimo ir kraujotakos sutrikimus, stuburo, Parkinsono ir Alzheimerio ligas, osteoporozę. Jis taip pat puikiai tinka vyresnio amžiaus bei antsvorio turintiems žmonėms. Kaip bendro fizinio pasiruošimo ar reabilitacijos po traumų priemonė dažnai taikomas ir sporte,o keliantis įsikibus į ką nors,gerėja organizmo bendra funkcinė būklė, aerobinė ištvermė, gerėja raumenų būklė, nes į darbą įtraukiama 90 proc. kūno raumenų masės. Ypač svarbu, kad į darbą įtraukiami viršutinės kūno dalies raumenys.Vadybininkai rengdami tualetus turėtų žinoti kad tai svorio ir įtampos valdymas;
gera savijauta ir fizinė būklė;
taisyklinga laikysena;
reabilitacija;
motyvacijos didinimas;
darbuotojų sveikatos ir imuniteto stiprinimas.
IR VISA TAI NESUMOKĖJUS UŽ KAŽKOKIAS DEBILIŠKAS LAZDAS NĖ LITO IR NEIŠĖJUS IŠ NAMŲ!!!
PANEIKITE PONAI KAD TAI NETIESA.

Migle 2013.02.13 17:50

Siaurietiskas ejimas - nuostabus sportas,ypac senjorams.Vaiscioju neseniai,vakscioju valanda misko takais,dabar kai daug sniego ,ypac isjudina visa kuna-griztu ikaitusiais veidais ir pagerejusia savijauta.Jau tapo iprociu,nesinori pralesti vaikstyniu.
Lazdas isigijau,uzsisakius kompiutery su pristatymu i namus - apsiejo gana brangokai.Pasidairykite Vilniaus didziosiose parduotuvese,kaina apie 30 lt.kokio ilgio rekia?-zmogaus ugi padauginti is 0,66.As esu labai patenkinta ir jauciu sioki toki rezultata -krenta svoris,gereja miegas ir nuotaika.puiku...pradekite ir nepasigailesit...sekmes....-su pagarba Migle -

loading...