2011.06.03 07:00
Vitaminu K turtingas maistas gali būti naudingas senyvų moterų ir vyrų kaulams, rodo Ispanijoje atliktas tyrimas.
Duomenys apie 200 senyvų žmonių parodė, kad gaunant daug vitamino K, padidėja kaulų mineralinis tankis, o ultragarso tyrimų duomenys būna geresni. Tyrimo ataskaitą paskelbė žurnalas „Bone“, praneša nutraingredients.com.
„Šis tyrimas pirmą kartą parodė tiesioginį su maistu gaunamo vitamino K ir ultragarsu gaunamų kulnikaulio duomenų ryšį, ir tai rodo, kad vitaminas K turi tiesioginį poveikį kaulų kokybei, taip pat ir kaulų mineraliniam tankiui“, teigia mokslininkai iš Reuso universiteto.
Tyrimo rezultatai papildo anksčiau gautus duomenis apie vitamino K naudą žmogaus sveikatai.
Yra dvi pagrindinės vitamino K rūšys - filochinonai (vitaminas K1) ir menachinonai (vitaminas K2). Ispanų tyrimas nesiekė nustatyti skirtingų K rūšių poveikio, o vertino bendrąjį vitamino K suvartojimą su maistu.
Vidutinis tiriamųjų amžius buvo 67 metai, per dvejus stebėsenos metus jie pildė išsamų klausimyną. Suskaičiuota, kad vyrai per dieną suvartodavo 334 mikrogramus, o moterys – 300 mikrogramų vitamino K.







Komentuoti