Kodėl prasta nuomonė apie savo kūną kenkia?

Teksto dydis:

Kodėl prasta nuomonė apie savo kūną kenkia?

2012 gruod. 19 17:55

Ar girdėjai kada mažą mergaitę skundžiantis, kad ji neišeis pažaisti, nes šiandien „blogų plaukų diena“? Ar pažįsti vaikeliukų, kurie atsisakytų ledų porcijos, kad įsispraustų į siaurus džinsus? Negimstame įsivaizduodami, kaip turime atrodyti. Nuomonę apie mūsų kūną formuoja ir įtakoja šeima, draugai ir žiniasklaida. Taip pat įtakos – teigiamos arba neigiamos – turi mūsų rasė, lytis ir terpė, kurioje išaugome.
 
Nerimauji, kad prastai save vertini? Pagaliau, negali suprasti, kodėl apskritai svarbu, kaip vertini savo išvaizdą – neigiamai ar teigiamai? Sužinok daugiau apie savo kūno įvaizdį, kodėl svarbu jį pagerinti ir kaip tai padaryti skaitydama Lisos Druxman, mankštos instruktorės ir individualios trenerės, sukūrusios Stroller Strides, JAV populiarų mankštos mamoms ir kūdikiams studijų tinklą, patarimus.
 
Kodėl prasta nuomonė apie savo kūną kenkia?
 
Kūno įvaizdis – tai tavo pačios susikurtas kūno vaizdinys ar suvokimas apie jį. Deja, tyrimai rodo, kad neigiamas kūno įvaizdis gali pakenkti praktiškai visiems – vaikams, paaugliams, vyrams, nėščioms ar neseniai pagimdžiusioms moterims, apskritai visoms visų tautybių moterims. Egzistuoja akivaizdūs įrodymai, kad neigiamas kūno įvaizdis gali sukelti rimtų sveikatos ir psichologinių problemų. Asmenys, prastai vertinantys savo kūną, dažniau serga depresija, turi mitybos sutrikimų, juos dažniau apima nerimas be akivaizdžios priežasties. Tokie žmonės dažniau griebiasi įvairiausių nesveikų dalykų, norėdami pakeisti savo kūną ir išvaizdą. Nesi tikra, ar savo išvaizdą vertini teigiamai? Perskaityk informaciją skyrelyje „Neigiamas ir teigiamas kūno įvaizdis“ (teksto pabaigoje).
 
Formuok teigiamą nuomonę apie savo kūną. Jei savame kūne jautiesi prastai, išmėgink tokią strategiją: 
  • Visuomet rūpinkis savo kūnu ir jį brangink.
  • Renkis taip, kad jautumeis gerai būtent šią akimirką.
  • Atrask fizinę veiklą, kuri būtų maloni ir nuolatinė; užsibrėžusi ir pasiekusi konkretų fizinį tikslą geriau save vertinsi.
  • Išmok pasitikėti savo kūnu.
  • Pažvelk į veidrodį be išankstinių nuostatų – išvysk visumą, o ne priekabiai apžiūrinėk atskiras kūno dalis.
  • Nusistatyk mankštos tikslus, akcentuodama fizinę sveikatą ir emocinį gerbūvį, o ne išvaizdos pokyčius.
Keisk neigiamą mąstymą. Jei aukščiau išvardyti patarimai tau atrodo neįkandami, atlik vieną ar abu žemiau aprašytus pratimus: 
  • Pasiimk šūsnį nebereikalingų žurnalų. Karpydama ir klijuodama sukurk du koliažus – vieną, kuriame demonstruojamas sveikas kūnas, o kitą – su negatyviais, netikroviškais atvaizdais. Spalvotu markeriu apibrauk kvailiausius „blogojo“ koliažo atvaizdus. Šis pratimas padės suvokti, kiek mažai sveikų vaizdinių patenka į spaudą ir leis „ištrinti“ iš kasdienybės neigiamus įvaizdžius.
  • Šis pratimas padeda atrasti savo gerąsias savybes ir jomis pasidžiaugti. Atlik pratimą su drauge ar mylimuoju. Paprašyk kito asmens užrašyti jos ar jo manymu gerąsias tavo savybes ir atsilygink tuo pačiu.
Neigiamas ir teigiamas kūno įvaizdis. Kaip save įsivaizduoji tu?
 
Neigiamas įvaizdis: 
  • Iškraipytai, neteisingai suvoki savo formas, figūrą.
  • Esi įsitikinusi, kad tik kiti žmonės yra patrauklūs.
  • Gėdijiesi savo kūno, esi nuolat perdėtai susirūpinusi dėl išvaizdos.
  • Savame kūne jautiesi nepatogiai, keistai.
Teigiamas įvaizdis: 
  • Save įsivaizduoji tokią, kokia esi iš tikrųjų.
  • Džiaugiesi ir vertini natūralias savo kūno formas.
  • Supranti, kad asmens fizinė išvaizda nedaug ką pasako apie jo ar jos būdą ir nelemia asmenybės.
  • Didžiuojiesi savo kūnu – vieninteliu tokiu – ir priimi jį tokį, koks yra.
  • Atsisakai prarasti marias laiko verkšlendama dėl maisto, svorio ir kalorijų.
  • Savo kūne jautiesi patogiai, pasitiki savimi.
Vertė Eglė Jasiūnienė pagal Sue Hitzmann straipsnį Boosting Your Body Image, IDEA Personal Trainer, 2005 m., 5 numeris.

Komentuoti